0
مذاکرات تجاری بین المللی

مکاتبات و مذاکرات تجاری بین المللی به زبان انگلیسی

مکاتبات و مذاکرات تجاری بین المللی و داشتن مهارت در آن، اولین و مهم ترین قدم برای راه اندازی یک کسب و کار موفق بین المللی و یا بهبود تجارت در سطح جهانی است. از اولین تجارتی که بین بشر اتفاق افتاد تا به امروز، داشتنِ مهارت مذاکره کردن، نقش اصلی در فرآیند تجارت ایفا کرده است. به این معنا که، تجارت موفق، حاصل مذاکره و مکاتبه ی موفق است.

یک مذاکره ی موفق نیازمند چه دانش و مهارت هایی است و برای داشتن یک مذاکره‌ی موفق، چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ 

مذاکره ی موفق توسط زبان و گفتگو اتفاق می افتد. به این معنا که دو طرف باید با زبان مذاکره آشنا باشند و شناخت کافی در مورد آن داشته باشند. در مواردی که مذاکره بین دو فردِ هم زبان صورت می گیرد، طرفی موفق تر است که در فن بیان و اصول مذاکره کردن مهارت بیشتری داشته باشد. از سویی دیگر بین دو طرفی که هم زبان نیستند، یافتن زبان مشترک از الزامات برای مذاکرات و مکاتبات است. توجه به این امر سبب می شود مذاکرات و مکاتبات روشن، واضح و با کمترین اشتباه انجام گیرد. از این رو طرفین راحت تر به نتیجه و پاسخ خود از مذاکره و مکاتبه خواهند رسید.

در کسب و کار و تجارت بین الملل نیاز به داشتنِ این مهارت، بیشتر احساس می شود. شاید بتوان برای مذاکرات و مکاتبات تجاری بین الملل از یک مترجم کاملا حرفه ای کمک گرفت، اما نیاز به داشتن آگاهی دانش کافی از زبان بین المللی یا همان زبان انگلیسی، برای صاحبان مشاغل و تاجران بین الملل، کاملا محسوس است. با داشتن مهارت لازم و کافی در زبان انگلیسی می توان گام بسیار بلندی در جهت بهبود تجارت های بین المللی برداشت. زیرا علاوه بر داشتن تجربه و مهارت کافی در تجارت، به عنوان تخصص اصلی یک مدیر، داشتن دانش زبان انگلیسی موجب تغییری چشمگیری در بهبود تجارت شرکت و سازمان مورد نظر می گردد.

تجارت بین الملل

تیم ما

ارتباطات مذاکره ای برای حداکثر استفاده ازتوان و قدرت معامله بطور مختصر چالش‌های جدیدی را ایجاد کرده است بدلیل اینکه تجارت جهانی شده و فاصله بین دو گروه یاحزب اجازه مذاکره کامل را نمی دهد. استفاده از ابتکار و نوآوری نه تنها برای حمایت از فرایند مذاکره بلکه همچنین در مرحله آمادگی مذاکرات میتواند موثر واقع شود. به منظور آمادگی برای مذاکرات بطور مناسب لازم است که یک تیم مذاکره ای موثر تشکیل شود که باداشتن مهارت‌ها و کارتحلیلی که انجام میدهند بتوانند به نتایج عالی درخصوص مذاکرات نایل شوند این کار به ویژه در آمادگی و جریان مذاکرات بین فرهنگی مهم است که مستلزم درک فرهنگ های دیگر زبانهای دیگر شناخت اموال حقوقی و اطلاع از متن مذاکره می باشد.

در آمادگی برای مرحله مذاکره لازم است که بهترین شیوه ممکن درمورد طرف دیگر مذاکره را بشناسیم شناخت توانایی‌های ارتباطی خاص طرف دیگر مذاکره آمادگی ابزارهای حمایتی مذاکره موثر را ممکن می‌سازد گاهی اوقات موفقیت مذاکره بستگی به تاثیر پذیری امادگی دارد، یعنی بهتر است ازطرف دیگر مذاکره و متن یاشرایط مذاکره اطلاع داشته باشیم که به نتایج بهتری برسیم در برای این امر علاوه بر تسلط بر علم به زبان خارجی، بازاریابی بین الملل و مذاکرات تجاری بین الملل نیاز به شناخت حقوق و قوانین هستید. امروزه بیشتر شرکت های تجاری بین المللی از برای مکاتبات و مذاکرات تجاری خود از بهترین مشاوران حقوقی و وکلا استفاده می کنند. این امر برای دستیابی به مذاکره و قرارداد های صحیح و اصولی است؛ تیم حقوقی بین المللی کاراندیش داتا با سابقه موثر مذاکرات بین المللی  تنظیم قرارداد های بین المللی و حل اختلاف دعاوی بین المللی با همکاری اساتید و متخصصین با درجه دکتری، حقوق بین الملل، حقوق تجارت بین الملل … و همچنین وکلای مجرب آماده به همکاری و ارائه خدمات در خصوص مذاکرات و تنظیم قرارداد تجاری بین المللی است.

برای مطالعه‌ی بیشتر روی عناوین زیر کلیک کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.